Inżynieria oprogramowania
Stworzenie AI, co na to Adam?
Czy uczeń przerośnie mistrza i go zgładzi?
Model stawiania tezy
Istnieją co najmniej dwa modele, najpierw stawiamy tezę. Wykorzystując narzędzia poznawcze staramy się:
1. Udowodnić, (hipo)tezę na podstawie faktów, które znamy
2. Obalić (hipo)tezę na podstawie faktów, których nieznamy
Rezultaty analizy
Osoby wierzące, że Bóg nie istnieje stosują metodę nr 1, często opierając ją o środki poznawcze i ograniczenia jakie sami posiadają.
Osoby wierzące, że Bóg istnieje, stosują metodę nr 2, uznając, że nie są w stanie zbadać czasu i przestrzeni, bo to wykracza poza metody i możliwości poznawcze człowieka.
Odpowiedź
Taki uproszczony model widzę na dziś, by postawić tezę, że: „uczeń nie przerośnie mistrza”
ponieważ mistrz daje wolną wolę, do robienia krzywdy również samemu sobie, jesteśmy umieszczeni w czasie i przestrzeni, zbyt naiwne jest myślenie, że możemy niczym kropka wyjść z wymiaru 1D do 2D i zrozumieć, ze świat kończy się na liniach.
Przyszłość
AI działa jak widać, nic dziwnego, skoro AI zostało stworzone na obraz człowieka 🙂
Dosadnie mówiąc, jesteśmy w dziurze i to tak czarnej, że to się fizjologom nie śniło!
- Stworzenie AI, co na to Adam? - 22 lipca 2022
- Systems and Software Quality: The next step for industrialisation - 20 lutego 2022
- Wypalenie zawodowe programisty, kolejny raz? - 18 października 2021