Oprogramowanie, Praca zespołowa
Kontekst i perspektywa zamiast burzy bez-mozgow
W aspekcie tworzenia nowych uslug i organizacji
Table of Contents
Organisation Description Language
Aby stworzyc organizacje potrzebna jest specyifkacja,
na poczatku powstaje idea, usluga, system
klienci informuja o potrzebach, wiec krok po kroku powstaje lepsze rozwiazanie.
Ta droga moze byc scisle okreslona tak by byla replikowalna.
Oczywiscie wiele zalezy od polozenia geograficznego, kultury, jezyka, sposobu podejscia do rozwiazywania problemow.
Dlatego warto wdrazac mierzac jednoczesnie rezultaty i ulepszajac rozwiazania z kazda kolejna iteracja.
Kontekst
Kazde rozwiazanie jest dedykowane nie tylko problemowi, ale kontekstowi w jakim on powstal.
Gdy powstaje problem, stwarza on w kontekscie czyis potrzeb problem.
Przykladem moze byc transport/komunikacja.
Ktore istnieja w kontekscie indywidualnym, kazdy potrzebuje w innej sprawie sie przemieszczac czy komunikowac.
Startup
Firma technologiczna moze wykorzystac kontekst komunikacji do stworzenia narzedzia w kontekscie konkretnej specjalizacji.
Tutaj mozna wymienic wiele sytuacji zyciowych, w ktorych komunikacje mozna poprawic.
Perspektywa
Gdy juz mamy okreslony kontekst w ktorym chcemy poprawic efektywnosc, warto okreslic perspektywe tego rozwiazania, okreslenie obszaru na dzis i na jutro okreslenie zmiennych, ktore beda mialy na to wplyw.
- Walidacja pomysłu SaaS - 29 lipca 2024
- Dlaczego liczba 2 jest idealna w IT? Analiza fenomenu dualności - 29 lipca 2024
- Co w karierze będzie istotniejsze jutro niż jest dzisiaj? - 15 maja 2024